Het lijdt geen twijfel dat het bouwen van inkomende links naar jouw site hard werken is. Terwijl veel site-eigenaren hun toevlucht nemen tot het spammen van blog commentaar secties om hun backlinks te krijgen. Dit is niet nodig en ook niet effectief voor jouw SEO-inspanningen.
Hoewel er veel gesproken wordt over inbound linkbuilding, worden de praktische manieren om dit te doen zelden besproken.
Gelukkig zijn strategieën voor het bouwen van inkomende links niet zo moeilijk te implementeren. Zie het als sociale media: als je een bron van geweldige inhoud bent en deze bij de juiste mensen brengt, zullen zij deze delen.
Met dat in gedachten helpen we je op weg met geteste en effectieve tips om je te helpen legitieme inkomende links op te bouwen. Lees verder om te zien hoe je deze linkbuilding-ideeën kunt gebruiken in jouw SEO-strategie.
Wat is inbound linkbuilding?
Linkbuilding is het proces van het verhogen van de kwantiteit en kwaliteit van inkomende links naar jouw website om verwijzingsverkeer te genereren. Verhoog de domein autoriteit en verhoog de ranking in zoekmachines.
Wat zijn backlinks?
Backlinks, ook wel inkomende links en inkomende links genoemd zijn een vorm van off-page SEO waarbij je links van andere websites verdient die lezers naar jouw eigen site leiden. De persoon die de link ontvangt, is degene die naar een link verwijst als een backlink.
Backlinks zijn anders dan uitgaande links. (links van jouw website naar een andere website). En interne links (links van de ene pagina van jouw website naar de andere). Goede backlinks kunnen twee belangrijke dingen doen voor jouw website:
-Ze kunnen verkeer naar jouw website leiden. Als iemand een backlink naar jouw website op zijn website of blog plaatst. Zijn lezers kunnen erop klikken en je profiteert van dat verwijzingsverkeer.
-Ze kunnen je helpen hoger te scoren in de zoekresultaten. Backlinks vertellen zoekmachines dat jouw website gezaghebbend is over een bepaald onderwerp. Dus, hoe meer backlinks je verdient van sites van hoge kwaliteit met een hoge autoriteit. Hoe beter jouw website op de resultaten pagina’s van zoekmachines (SERP’s) komt.
Ankertekst
Een goede inkomende link is afkomstig van een gezaghebbende website en gebruikt natuurlijke ankertekst. Ankertekst is gewoon de kopie van tekst die een hyperlink bevat.
Natuurlijke ankertekst betekent dat je niet alleen links en rechts hyperlinks maakt. Google begrijpt de context van een link. Dus meer algemene “meer informatie” en “klik hier” ankertekst kunnen net zo waardevol zijn als voor zoekwoorden geoptimaliseerde ankertekst.
Linkbuilding is altijd cruciaal voor elke SEO-strategie
Als je nuttige links wilt bouwen, is white hat SEO de juiste keuze. Je scoort hoger in de SERP’s als je backlinks bouwt van sites die als geloofwaardig worden beschouwd, aangezien domein autoriteit cruciaal is voor de rangschikking in het algoritme van Google.
Als je meer advies wilt van een digitaal marketingbureau over effectieve strategieën voor linkbuilding, neem dan vandaag nog contact op met Seeders voor linkbuilding.