conversie tips

Super! Je hebt inmiddels dagelijks meerdere bezoekers op je website. Door het investeren in je website en het realiseren van diverse backlinks heb je elke dag de nodige bezoekers. Tel daarbij het verkeer dat direct naar je site komt en ook de display campagnes lijken momenteel best goed te lopen. Er wordt veel verkeer gerealiseerd, alleen vallen de resultaten nog wat tegen. Veel bezoekers zijn oriënterend en hebben nog geen koopintentie. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn website meer conversies binnenhaalt?

Inzetten op hoge koopintentie zoekwoorden

We kennen als het goed is allemaal de customer journey en het  see, think, do, care model. Een veel gebruikt model waar je eigenlijk iedere bezoeker in kunt plaatsen. Is iemand ver in de salesfunnel is de kans op een conversie zeer groot. Is iemand nog aan het oriënteren en vooral op zoek naar een antwoord op een specifieke vraag of probleem dan bevindt iemand zich in de see-fase.

Hoe meer je inzet op de see-fase zoekwoorden hoe meer oriënterende bezoekers je naar de website zult trekken. Deze zoekwoorden zijn in veel gevallen commercieel niet zo interessant, want ze leveren op korte termijn geen omzet op. Als je meer inzet op do-fase zoekwoorden, zul je kans hebben op een hoog conversieratio maar bereik je de oriënterende bezoeker dus niet. Het kan dus weldegelijk heel interessant zijn op in te zetten op zoekwoorden met een hoge koopintentie.

Conversieoptimalisatie

Naast inzetten op hoge koopintentie zoekwoorden, kun je ook aan de slag gaan met het optimaliseren van je website voor conversies. Met conversieoptimalisatie werk je aan het verbeteren van je website om bezoekers om te zetten naar klanten. Vaak wordt direct gedacht aan het uitvoeren van A / B testen, maar conversieoptimalisatie is veel meer dan dat. Je gaat je website zo inrichten dat bezoekers eenvoudig door de site worden geleid en verleid tot het doen van een micro -of macroconversie.

Inzetten van andere kanalen

Het kan weleens heel interessant zijn op te kijken of je op korte termijn in kunt zetten op hoge koopintentie zoekwoorden. Dit kun je bijvoorbeeld doen door in te zetten op een ander kanaal, namelijk Google Ads. Met Google Ads kun je naast bereik en bezoekers ook uitermate goed nieuwe conversies binnenhalen. Daarbij krijg je in Google Ads een goed overzicht van welke zoekwoorden aanvragen opleveren en welke bijvoorbeeld niet goed werken. Je kunt uitermate goed op data sturen (bij besteding van voldoende euro’s per maand) en dus uitsluiten als zoekwoorden niet goed converteren. Vaak is de wisselwerking met andere kanalen eentje die ontzettend sterk is.

Zo kun je met SEO veel oriënterende bezoekers binnenhalen en met Google ads veel converterende bezoekers binnenhalen. Beide zijn interessant om mee aan de slag te gaan. In veel gevallen hoef je dit ook niet zelf te doen maar kun je je SEO of Google ads uitbesteden aan een specialist. Zo worden je campagnes goed gemanaged en zorg je ervoor dat je kunt streven naar winstmaximalisatie.

Comments are disabled.